Youngtimer

Firma SAMOHÝL MB a.s. ve Zlíně je proslulá svou vášní pro svět veteránů. Dlouhá desetiletí pečlivé a vytrvalé sběratelské činnosti zakladatele sbírky veteránů pana Aloise Samohýla znamenají silnou znalostní základnu, bohaté zkušenosti a dokonalý um  restaurátorské skupiny specialistů. Dnes tak můžete obdivovat naprosté unikáty v soukromé sbírce firmy, ale hlavně těžit ze zkušeností také na poli obchodním.

2010_02_22_RAW_Zlin_zakres2 II

Pro rozsáhlou sbírku veteránů budou rekonstruovány prostory budovy č.91 v areálu bývalého Svitu. Projektové návrhy budoucího muzea historických vozů si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Aktuálním úspěchem je projekt YOUNGTIMER. Nabízíme ojeté luxusní modely Mercedes-Benz z 90. let a odpovídající servisní služby se zaměřením na modelovou řadu Mercedes-Benz SL R129 , která je synonymem pro rafinovaný zážitek z jízdy.

  IMG_0121 1

Po předchozí prezentaci na autosalonu v Ženevě opustilo v letech 1989 – 2001  výrobní závod celkem 204 940 kusů právě modelové řady SL R129.

To znamená, že roadster byl  světově nejúspěšnější vůz ve své třídě. R129 má kultovní status a dnes patří k vyhledávaným sběratelským cílům, představujícím vrchol luxusního kabrioletu.
Cílem naší společnosti je zachování zmíněného kultovního statusu tohoto modelu našim zákazníkům v projektu YOUNGTIMER s podporou prodeje,kompletního servisního zázemí včetně zajištění náhradních dílů a doplňků.Pro nové zákazníky nabízíme možnost zprostředkování nákupu vozidla Mercedes-Benz  SL 500 a  SL 600 typové řady R129 s možností kompletní zakázkové renovace.

Pro všechny stávající i nové zákazníky pořádáme společné akce a nabízíme členství v  MERCEDES & OLDTIMER CLUB o.s. 

Ceník - zakázková renovace vozidla Mercedes-Benz SL 500 R 129

Celková cena vozidla po níže uvedené renovaci je 500.000,-Kč ( 0% DPH ).

Fakturace v Kč. Délka renovace 2-3 měsíce.

SL 500 R129 -renovace

  • výměna prachového filtru klima
  • výměna vzduchového filtru
  • renovace servopumpy + nivo pumpy
  • renovace hydraulického ovládání pevné/plátěné střechy + hydr.bezpeč.oblouk
  • výměna motorového oleje +filtr
  • výměna klínového řemene motoru
  • výměna zapalovacích svíček
  • výměna tlumícího krytu přední kapoty
  • výměna chladící kapaliny motoru
  • výměna chladící náplně klimatizace
  • výměna oleje v autom. převodovce +filtr
  • výměna oleje v diferenciálu ZN
  • výměna brzdové kapaliny
  • výměna brzdových desek PN + ZN + obložení parkovací brzdy
  • výměna brzdových kotoučů PN + ZN
  • výměna příp. renovace AL disků + nové pneu
  • výměna tlumiče řízení PN
  • výměna sady pomocného čepu řízení PN
  • výměna autobaterie příp. regulátoru dobíjení alternátoru
  • nový klíč k vozidlu 1Ks DTR FBS3 + přívěšek Mercedes-Benz
  • výměna gumičky stěrače čelního skla
  • výměna gumiček stěračů předních světlometů
  • seřízení světlometů
  • výměna skla LP+PP světlometu – evropská verze
  • autorádio BECKER – evropská verze
  • ovládání antény
  • textilní koberce Mercedes-Benz
  • přešití koženého čalounění interiéru včetně sedadel- individual
  • renovace laku vč. hard topu
  • nové typové označení příp. výrobní štítek
  • renovace plátěné střechy včetně slídy
  • lakování P+Z nárazník
  • lakování kompletních plastů dveří ,blatníků, prahů
  • drobné opravy laku karoserie
  • geometrie
  • drobné opravy elektroinstalace
  • autolékárna + reflexní vesta 2x
  • krycí plachta k vozidlu
  • deflektor proti větru Mercedes-Benz
  • udržovací nabíječka autobaterie
  • evidenční kontrola + emise příp. po dohodě přihlášení vozidla/celní doklady
  • český návod k obsluze R129 + základní sada nářadí

 

Dle dohody lze specifikovat rozsah renovace včetně barvy vozidla a koženého interiéru dle přání zákazníka.

Dále v rámci firmy SAMOHÝL MB a.s. autorizovaného prodejce značky Mercedes-Benz nabízíme zvýhodněný servis a nákup náhradních dílů pro zakoupená vozidla v projektu YOUNGTIMER.

Trocha historie

Mercedes-Benz SL R129

youngtimer_uvod2

1989 – 2001

Na nástupci SL nové generace začali inženýři stuttgartské automobilky pracovat už na počátku osmdesátých let minulého století. Tehdejší zadání znělo: „Nezávislý a sportovní design, kompaktní rozměry v kombinaci s lepším vnitřním prostorem a komfortním interiérem pro dosažení maximálního pohodlí a ovladatelnosti.“ Nový vůz zažil svou premiéru opět na autosalonu v Ženevě roku 1989. Nový SL s označením R129 vzbudil nebývalou pozornost. Vrchní návrhář společnosti Mercedes-Benz Bruno Sacco prohlásil, že nový SL je živoucí legendou a zároveň mladým a neotřelým sportovním vozem. Sacco se snažil, aby design nástupce legendární série působil jako jasný symbol síly a inovace.

Kvůli bezpečí posádky při jízdě bez střechy vyvinuli konstruktéři Mercedesu ochranný rám za zadními sedadly, který je možné po složení střechy roadsteru buďto ponechat vytažený a nebo skrýt dovnitř karoserie.

Vytažený spolu s rámem čelního skla tvoří ochranou bariéru posádky v případě, že by došlo k převrácení vozu. V opačném případě jej důmyslný mechanismus sestavený ze senzorů, pružin a hydrauliky za třetinu sekundy během havárie nebo jiné extrémní situace z karoserie vystřelí.

Třída SL z roku 1989 je první, která má v sériové výrobě samonavíjecí mechanismus pásů integrovaný v konstrukci sedadel. Celkem společnost Mercedes-Benz patentovala 20 různých bezpečnostních prvků, spojených s místem řidiče a spolujezdce.

Dvanáctiválec o objemu šest litrů a výkonu 394 koní dokázal SL dovézt na hranici 250ti kilometrů za hodinu. Předností menších objemů šesti a osmiválcových motorů je relativně nízká spotřeba a nízké hodnoty emisí.

Do jednotlivých úprav a testů tehdy vstupoval sám ředitel společnosti Mercedes-Benz Werner Niefer. Jmenoval se hlavním testovacím řidičem a sám pomáhal odhalovat slabiny a zdokonalovat silné stránky vyvíjeného Mercedesu SL. K R129 si vypěstoval osobní vztah a dokonce ho nazýval svým miláčkem. Od roku 1989 do roku 2001 vyrobila automobilka více než 200 000 kusů modelu R129 s deseti variacemi motorů od šestiválce s objemem 2,8 litrů po dvanáctiválcový šestilitr.

 Vysoké standardy bezpečnosti a pohodlí

Vývojáři kladli stejně velký důraz na pohodlí cestujících i na bezpečnost. Jedním z aspektů zahrnujícím obě tyto oblasti byla nová integrální sedadla vyznačující se vynikající ergonomii pro pohodlné cestování na dlouhých cestách. Vzhledem k jejich nosné konstrukci a vysoké příčné tuhosti nabízely zvýšenou ochranu v případě bočního nárazu. Nosné rámy sedadla se skládaly z pěti hořčíkových odlitků a součástí bezpečnosti byl systém s předpínači bezpečnostních pásů.

Elegantní design byl podpořen automatickým ochranným obloukem  pro ochranu při převrácení.  Normálně není vidět. Pokud by došlo k nebezpečí převrácení, senzor uvolní elektromagnetický blokovací mechanismus na ochranném oblouku a integrální oblouk se vysune za pouhých 0,3 sekundy. Tato automatická ochrana při převrácení v této podobě byla na R129 použita poprvé v automobilovém průmyslu.

Nová elektrohydraulická střecha nabízí velké pohodlí: je otevřená nebo zavřená do 30 sekund stisknutím spínače. Jako standard měly nové SL modely elektrické ovládání oken a elektropneumatické centrální zamykání.

Roadster měl zlepšen jízdní komfort instalací dalších diagonálních vzpěr, které optimalizovaly vibrace a torzní vlastnosti, typické pro „open-top“ modely. Odborné znalosti inženýrů se vyplatily.  Pevnost ve zkrutu byla u nového roadsteru o 30 procent větší než u předchozího modelu a nyní se vyrovnala limuzíně.
Podvozek s předním tlumičem vzpěry multi-link a nezávislé zavěšení zadních kol je stejné jako u základní konstrukce modelů W 201 a W 124.   SL modely měly ve standardu  16-palcová litá kola a – jak se očekává od sportovního auta – velké a velkoryse řešené brzdy. Poprvé byly v osobním voze použity závodní kotoučové brzdy vybavené dvěma páry pístů s různými průměry. ABS protiblokovací systém byl také součástí standardní výbavy.

1989: Mercedes-Benz 300 SL rozšiřuje modelovou řadu

Modelem roku 1989 byla třílitrová varianta Mercedes-Benz 300 SL s  M103 šestiválcovým řadovým motorem (140 kW/ 190 koní při 5700 otáčkách za minutu, maximální rychlost 228 km/h). Čtyři ventily na válec přidaly 300 SL-24 podstatně vyšší výkon s M104 motorem (170 kW/ 231 koní při 6300 otáčkách za minutu, maximální rychlost 240 km / h).

Top model  500 SL

s motorem M 119 V8 (240 kW/ 326 koní při 5500 otáčkách za minutu). Maximální rychlost tohoto vozu byla omezena na 250 km/hod. Další nový model byl představen v roce 1992  s označením  600 SL (290 kW/ 394 koní při 5200 otáčkách za minutu).
V roce 1993 byly dva třílitrové modely nahrazeny novým SL 280 (142 kW/ 193 koní při 5500 otáčkách za minutu) a SL 320 (170 kW/ 231 koní při 5600 otáčkách za minutu).

AMG představil  model SL 60 AMG (280 kW/ 381 koní při 5500 otáčkách za minutu).

V roce 1995 Mercedes-Benz představil omlazené  SL modely na IAA International Motor Show. Facelift zahrnoval  i nové designové prvky, více komplexního standardního vybavení a lepší technologie. Jedním z nových rysů byly světlomety s xenonovými výbojkami, které byly zavedeny na E-Klasse (model řady 210) o  několik měsíců dříve a byly nyní k dispozici také v SL-Klasse. Mercedes-Benz nabídl nový tempomat jako standard v roadsteru.
V září roku 1995 dostaly modely  SL 500 a SL 600  novou pětistupňovou automatickou převodovkou s měničem točivého momentu. Motory měly zlepšenou spotřebu paliva. Elektronický stabilizační program ESP ® byl k dispozici jako volitelná výbava pro omlazený model SL 500, ale už byl ve standardu u dvanácti válcového modelu SL 600.  Brzdový asistent (BAS)- jako světová premiéra pro aktivní bezpečnost, byl instalován standardně u všech modelů řady 129 od prosince 1996.

 youngtimer_uvod3

1998: Nové motory pro R129

Model R 129 dostal další facelift na jaře roku 1998.  Zahrnoval nové řady motorů. Nové generace V6 a V8 motorů nahradily stávající jednotky v SL 280, SL 320 a SL 500. Tyto motory představily tříventilovou technologii a dvojí zapalování a snížily spotřebu až o deset procent oproti svým předchůdcům . Jejich výkon byl v rozmezí od 150 kW (204 koní) pro SL 280, 165 kW (224 koní) pro SL 320, až 225 kW (306 koní) pro SL 500.
SL 60 AMG  nebyl zahrnut do tohoto faceliftu a byl nahrazen až v roce 1999 novým  modelem SL 55 AMG (V8 motor s výkonem 260 kW – 354 koní) a SL 73 AMG (V12 motor s 386 kW – 525 koní).

V červenci 2001 sjel z linky v Brémách poslední model série R 129.   Celkem  Mercedes-Benz vyrobil 204.940 ks čtvrté generace SL. Nejúspěšnější model byl SL 500 s čtyřventilovým M 119 V8 motorem.

SL modely řady 129 představovaly přesvědčivé technické inovace a dobrou rovnováhu mezi klasickými prvky a novým designem. Tato generace sportovního vozu se také podílí na dvou změnách v tradici SL. Tou první je, že model SL byl poprvé  vyráběn v Brémách a druhou je revize nomenklatury Mercedes-Benz.

V létě roku 1993 Stuttgart přizpůsobil modelové označení pro své „open-top“  sportovních vozů  původnímu názvosloví. Od té doby se legendární zkratka „SL“  objeví v přední části před třímístným číslem, označujícím motorizaci.

300 SL se tak stal SL 300 v modelové řadě R129.  I poslední sportovní vůz Mercedes-Benz nese v současné době toto legendární modelové označení.

 

Aktuálně k zakoupení

Typová řada Mercedes-Benz SL R129

Mercedes-Benz SL 500 V8
ročníky 1991 -2001
najeto cca. 100-140.000 km
Mercedes-Benz SL 600 V12
ročníky 1992 -2000
najeto cca. 100-140.000 km

 

Vozidla  průběžně připravujeme, pro bližší informace kontaktujte prodejní tým.

Výhody projektu YOUNGTIMER

  • zvýhodněná hodinová sazba
  • sleva na náhradní díly
  • 2 roky záruka na originální díly Mercedes-Benz
  • individuální  zakázková renovace interiér-exteriér
  • celoroční, případně sezónní uskladnění  vozidla  ( dle kapacity )